luni, 10 mai 2010

A dracu criza!

Domne tare ma enerveaza criza asta si nu de azi de ieri, da tine domne parca de o vesnicie.
Nu stiu cum draq au aflat aia care-mi dau mie chifle, da chiar inainte sa vina criza pa bune, s-au hotarit sa dea afara 10% din personal. Au incercat intii cu despagubiri. Citiva mai norocosi au luat banii, si n-au fost putini si si-au gasit a doua zi alt job. Trebe sa spun ca nu merge sa iei banii si sa te dai somer, ca-ti taie din somaj banii pe care i-ai luat. Mai apoi au incercat sa scape de babalici, adica de aia peste 57 de ani. Oops, intram in categoria asta. Sistemu se numea “Altersteilzeit” adica sa zicem ca unu are 57 de ani, urmeaza sa lucreze inca sase ani pin-la 63, cu juma de norma sau numa trei ani cu norma-ntreaga. In toti acesti sase ani primeste 70%. La 63 iese la pensie, da pt. ca-I prea devreme I se taie din pensie 0.3% pe luna iesita mai devreme, adica pe doi ani 7.2%. I se mai ofera inca 35000 Euroi despagubire.
Calculu pensie e extreme de complicat. Se socotesc anii de munca si venitu in fiecare an de munca in functie de salariu mediu in anii respectivi. Mai e o schmeckerie, daca cistigi peste o anumita suma de ex. In 2010 peste 66000 Euroi nu se socotesc toti banii la calculul pensiei. Adica daca cistigi 100000 se considera ca si cum ai cistiga 66000. Asta face ca pensia de stat sa aiba o limita, data de metoda de calcul, in jur de 2500 Euroi. Mai exista insa, pensii private da si pensii de firma.
Ma duc acasa, imi fac socotelile, vorbesc cu nefasta, nefasta intra-n panica, Ai inebunit, sa stai acasa, ce fac eu cu tine acasa? Astept sa ma cheme sa-mi dea papucii, aflu de la colegii d-un leat cu mine ca ua fost chemati. Majoritatea au acceptat. Astept, astept, nimic. Trece termenu, nimic. Ma gindesc ca m-or fi uitat, ma duc la sefa, Helga ce draq faceti cu mine? Nu ma dati afara?, zice NU.
Asa ca trebe sa muncesc mai departe, da nu-mi pare rau mai ales acum cind vad ca toata Europa are nevoie de bani. Azi chiar am muncit mai mult, m-am gindit s-o fac pt. Greci, ca tare-mi place brinza Feta si maslinele, da si souflaki si tzatziki si sirtaki, si daca dau astia faliment de unde brinza?
Acum vazui ca nici romanasii nu se simt mai bine, miine voi sta si mai tirziu ca imi place si tuica si mamaliga si brinza burduf. Macar de s-ar indura si romanasii astia sa trimita asa ceva prin Germania ca nu gasesc aproape nimic romanesc, cu exceptia vinului de fata mare, care nu-mi place ca-i dulce.
Off, tare greu e sa fi neamt, mai bine ramineam tigan!

P.S Poza furata din http://www.big-manitu.com/fun/Fun-Archiv/Fun%20Stuff%20(Powerpoint,%20Video)/Bilder/Modell-Wirtschaftskrise.jpg

2 comentarii:

  1. Va anunt ca a decedat domnul Academician radu Voinea. Vestea asta m-a ravasit....Peste cateva zile ar fi implinit 87 de ani. Dumnezeu sa-l odihneasca!
    Navier Juravski

    RăspundețiȘtergere
  2. Tigane, stii ca Romania-i o tara sucita: mosilor le place feteasca, iar ficiorilor babeasca! Inseamna c-o avut dreptate Helga sa nu te trimeata pe malu' Dunarii.
    Iti trimit io o fiola de cotnari sau o francusa. Daca spuneai mai acu vo' doo zile iti trimeteam una de trii hectare, ca-i sec ca Dobrogea, si iute ca viata! da' mai fac rost!

    RăspundețiȘtergere

comentati