vineri, 13 septembrie 2013

Mod de intrebuintare si bicicleta DAHON

Fac parte din barbatii adevarati care nu citesc niciodata modul de intrebuintare, indiferent cit de complicat e aparatul, instalatia cumparata. Sunt convins ca reusesc sa-l folosesc utilizind doar intuitia mea feminina combinata cu o logica beton. Un pic de grije am totusi, nu apas pe butoanele rosii, astea sunt periculoase.

Zilele trecute mergeam cu masina pe autostrada si am aterizat intr-un „Stau“, blocaj, pe romaneste. Pe mine ma enerveaza enorm staurile, mai ales alea in care pur si simplu nu se misca nimic. Exact in unu din asta am nimerit. De regula cind se nimereste in asa ceva atit conducatorilor auto cit si pasagerilor li se face de pipi. Primii care indraznesc sunt copiii, urmati de barbatii intre doua virste, se pitesc dupa camioanele care blocheaza banda intii si se usureaza. Ceva mai tirziu cind Staul e gata, gata sa se dizolve, le vine si doamnelor. Extrem de ciudat e ca doamnele se duc cite doua un pic mai departe, in padure, tufe. Ma intreb cum draq se aduna cite doua, daca te uiti in masini vezi ca-n majoritatea e doar cite o muiere, am impresia ca se-mprietenesc ad-hoc in Stau si se invita reciproc. Iata o metoda de socializare muiereasca, ar trebui sa-nvatam de la ele.
Dupa ce am participat si io la acest ritual, mi-a mai ramas destul timp la dispozitie, drept urmare mi-am curatat f. constiincios nasul.
 Si coloana nu se misca, am inceput sa studiez panoul de bord, surpriza, desi am masina de vro 5 ani si am mers peste 100000 de km, am descoperit niste butoane pe care nu le-am folosit niciodata si nu stiam la ce folosesc. Cred ca deschisesem cartea masinii de doua ori, odata cind mi s-a aprins un bec galben si a doua oara cind mi s-a ars un bec si nu stiam cum sa-l schimb. De fiecare data am gasit in carte extraordinar de valoroasa indicatie ca trebuie sa merg la Service. De plictiseala m-am uitat totusi in carte si mi-am dat seama ca bine am facut ca nu mi-am batut capul cu ele, deoarece butoanele respective chiar ca nu aveau nici un sens.

Recunosc, pe undeva, ca atitudinea mea nu e cea potrivita, nefasta citeste intotdeauna si mai apoi incepe sa ma-ntrebe. Daca pt. folosirea unor aparate complexe ar fi totusi de recomandat sa citesti, niciodata nu mi-ar trece prin cap sa citesc cind e vorba de o bicicleta. Am cumparat acum citva timp o bicicleta rabatabila, pt. nefasta, marca DAHON. Cica ar fi o marca teribila conceputa de un american. Dupa un timp am simtit ca zona care se rabate din rama e extrem de moale. Cind m-am uitat mai exact am decoperit ca s-a rupt un bolt. Mi-am zis, nu-i bai, o dau la reparat, e in garantie. Mare mi-a fost surpriza sa aflu, facind cercetari in google, ca asta e o chestie extrem de delicata si in acelasi timp se-ntimpla f. des, deoarece daca as fi citit modul de intrebuintare as fi aflat ca zona respectiva trebuie unsa de trei ori pe zi si reglata ori dupa simt, sa nu mearga nici prea usor nici prea greu, sau cu o cheie dinamometrica de 6, cu un moment maxim de 30Nm. Mi-a fost jena sa ma mai duc la magazin asa ca am cautat s-o repar singur, respectiv sa cumpar piesa de schimb. Am gasit la o Fa. Olandeza, www.hollandbikeshop.com, comanda si plata a mers f. usor, singura problema a fost ca piesele nu au fost livrate, desi au trecut ca. 4 saptamini si vro zece telefoane pt. care am facut si un curs de olandeza, si 20 E-mailuri fara raspuns. De altfel a fost ieftin doar, vro 30 de ieuroi. Am cautat alta firma si am gasit una in Anglia, asta vrea ca. 55 de Euroi. Mi s-a parut cam scump. Mi-am zis, stai ba ca io sunt roman, sunt un maestru al improvizatiilor, si intr-adevar am gasit si pe net o multime de solutii, unii au legat cu sirme, altii cu niste cureluse. Io am legat si cu sirma si cu cureluse, siguranta muierii e pe primul loc, mai complicat a fost sa-i explic nefestii cum se foloseste, in definitiv ia merge cu bicicleta. Si daca nu-ntelege o sa scriu in modul de intrebuintare deoarece ia, ca orice muiere, citeste cu atentie si cu markerul in mina.

P.S Un sfat, nu cumparati lucruri mecanice americane, luati nemtesti si nu au moarte.

PPS Manualul de intretinere Hinge:
The distinguishing feature of any folding bike is of course the hinge, or hinges (or latch). They are also the most complex part so take care to read the manual and always use and secure the hinges in the correct way. We have a few different types of hinge and you should always see your dealer if you have any doubt about the condition. There should be no play, rattling, clicking or free swinging of the frame. Equally the latch should not be so tight that it takes a lot of effort to close. As a guide, the frame should open and close with a force of 39-88N. Check frequently that the hinge is free from dirt, debris, warping and discoloration. Riding with an improperly secured or even an over-tightened hinge can seriously damage the bike and is a risk to your safety. For stem/handlepost latches, always ensure the latch is fully open, with the stem in its full, upright, unfolded position, before securing.
When your Dahon is brand new, it is highly advisable to go for a tuneup after the first few weeks of riding. All bicycles experience a 'breaking in' period so you may find that some components or the hinge need a little readjustment. If you bought your bike online it is absolutely vital to have it assembled and checked by a dealer before riding. This is not only for warranty purposes but for your safety. The above advice is not exhaustive but may help you get more miles and a better performance out of your folding bike. Happy riding!



aici e buba, aici s-a rupt.

Un comentariu:

  1. Mai stiu eu pe cineva care nu citeste modul de intrebuintare Dact atunci cand e prea tarziu...si nu e barbat...doar daca nu mi s-o fi schimbat sexul intre timp fara sa stiu.

    RăspundețiȘtergere

comentati