miercuri, 18 martie 2015

De la IAR 99 pina la Eurofighter, cercetarea de aviatie.

Atentie, acesta e un articol f. greu, plin de detalii tehnice.
La cap. IAR 99 aici povesteam de curajul, un pic inconstient, pe care l-am avut atunci de a folosi tehnologii noi, chiar daca la nivel mondial erau solutii cunoscute, cum ar fi structuri honeycomb sau invelisuri frezate electrochimic. Ce a fost atunci, nebunie, inconstienta, curajul tineretii? Se pune intrebarea cit e procentul de risc pe care sa ti-l asumi la proiectarea unor produse, risc care sa nu genereze o catastrofa? De regula tocmai pt. a miscora acest procent de risc se face cercetare. Care este locul cercetarii in dezvoltarea aviatiei, mai ales a celei militare? Tehnica militara a fost intotdeauna cea care a dus tehnica mai departe, inventiile militare fiind mai apoi folosite si-n civilie. Exista enorm de multe exemple, de la Sabia din Damascus, a nu se confunda cu Sabia lui Damocles, pina la Bill Gates care si-a pus bazele imperiului din contracte cu Pentagonul.

joi, 5 martie 2015

Romanii in Germania

Il caut!

Alo Romanule,

(in virsta de 24 de ani, student la aviatie si aerospatiale, vine din ..)

Te caut de la intilnirea studentilor evanghelici din 24.10.2002

fara rezultat.

Ai fost acolo cu un coleg, si el de 24 de ani, care studia si el aviatie si a lucrat si la restaurantul Starfish, pe koleg il cheama Nikolaj.

Imi pare rau, dar in acea seara am fost un pic absenta. M-as intilni cu placere cu tine sa discutam.

Telefonul meu e ....

Jasmine (studenta din Köln)